مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1395 ساعت 18:502016-07-28بين الملل

مجوز ساخت اولین مسجد رسمی در پایتخت یونان صادر شد


یک روزنامه آمریکایی گزارش داد، یونان پس از دهه ها مخالفت که به گفته کارشناسان اغلب به دلیل روابط پرتنش با همسایه اش، ترکیه، بوده است، در نهایت با ساخت اولین مسجد رسمی در آتن، پایتخت، موافقت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، وال استریت ژورنال روز سه شنبه نوشت: دیوان عالی اداری یونان ماه جاری با رد مخالفت برخی از ساکنان محلی با تقاضای ساخت اولین مسجد رسمی در آتن، راه را برای صدور مجوز احداث آن هموار کرد.

اکنون وزارت محیط زیست و کشور یونان باید ساخت این مسجد را تصویب کنند که ممکن است با توجه به نظام بروکراتیک یونان هفته ها یا حتی بیش از یک سال طول بکشد.

ورود پناهجویانی از خاورمیانه، به افزایش جمعیت مسلمانان در پایتخت یونان منجر شده است، بویژه آن که آتن در دهه های گذشته به دلیل مهاجرت از کشورهایی همچون پاکستان، افغانستان و سایر کشورهای آسیایی با مشکل افزایش جمعیت مواجه بوده است.

جان دیماکیس/ John Dimakis تحلیل گر سیاسی یونان، در این زمینه گفت: بحران پناهجویان فشارها برای ساخت مساجد را افزایش داده است.

این مسجد در یک زمین تحت مالکیت دولت در غرب آتن احداث می شود و بدون مناره و دارای نمازخانه ای با ظرفیت 350 نفر خواهد بود.

آتن از معدود پایتخت های اتحادیه اروپا محسوب می شود که با وجود حضور تقریبا 200 هزار نفر مسلمان، تاکنون فاقد مسجدی رسمی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز ساخت اولین مسجد رسمی در پایتخت یونان صادر شد

مجوز ساخت اولین مسجد رسمی در پایتخت یونان صادر شد