مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1395 ساعت 14:402016-07-28اقتصادي

شرایط سخت صادرات لبنیات و مرغ به روسیه


معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با اشاره به اینکه صادرات دام زنده از سال گذشته آغاز شده است، گفت: ایران شرایط سختی برای صادرات مرغ و لبنیات به روسیه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن رکنی در جلسه هم اندیشی صنعت دام و طیور و صنایع وابسته به امور دام شرق مازندران در سالن فرهنگی هوتو شهرستان بهشهر، با بیان اینکه در حال حاضر شرایط تولید و عرضه شیر در کشور خوب است، اظهار کرد: سال گذشته بیش از 9 میلیون تن شیر در کشور تولید شده و تنوع محصولات لبنی زیاد است در حالی که 10 سال پیش بسیاری از محصولات لبنی به صورت سهمیه ای توزیع می شد اما امروزه به دورافتاده ترین مناطق کشور به راحتی مقادیر زیادی شیر عرضه می شود.

وی با اعلام اینکه سال گذشته ایران 600 هزار تن محصولات لبنی را به بیش از 30 کشور صادر کرد، خاطرنشان کرد: روسیه که کشور همسایه مازندران است در زمینه محصولات لبنی بسیار پرمصرف است و مازندران ظرفیت صادرات در این زمینه را دارد اما پروتکل بهداشتی سنگینی دارد.

همچنین در بحث رقابت قیمتی با مشکل مواجه می شویم زیرا کشورهای اوراسیا بدون تعرفه برای روسیه مرغ و لبنیات وارد می کند به همین دلیل شرایط رقابت برای ایران سخت می شود.

رکنی خاطرنشان کرد: البته به شرایط موجود راضی نیستیم و دولت ایران همه تلاش خود را در زمینه توسعه صادرات در بخش محص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط سخت صادرات لبنیات و مرغ به روسیه

شرایط سخت صادرات لبنیات و مرغ به روسیه