مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1395 ساعت 13:252016-07-28اقتصادي

نیازبه گروه های خونی در گیلان


باتوجه به افزایش نیاز خونی و کاهش مراجعات مردم به پایگاه های انتقال خون ، شهروندان خون اهدا کنند - انتقال خون گیلان از خیران خواست برای کمک به بیماران نیازمند خون اهدا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مدیرکل انتقال خون گیلان امروز گفت : باتوجه به افزایش نیاز خونی و کاهش مراجعات مردم به پایگاه های انتقال خون ، شهروندان خون اهدا کنند.

دکترعلی داوودی افزود : بیشترین نیاز خونی استان در زمان کنونی گروه خونی منفی به ویژه آی منفی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود30 هزار اهدا کننده خون به مراکز ثابت و سیار انتقال خون گیلان مراجعه کردند افزود : 26هزار و250 نفر از این افراد خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون گیلان اعلام کرد : بیش از 4 هزار نفر از مراجعه کنندگان نخستین اهداکننده و بقیه اهدا کننده مستمر و با سابقه بودند.

علی داوودی با اینکه با اهدای هر واحد خون 4 فرآورده خونی تولید می شود تصریح کرد : سالانه 90 هزار اهدا کننده به پایگاه ها و مراکز انتقال خون گیلان مراجعه می کنند که 70 هزار نفر آنها واجد شرایط اهدای خون هستند.

گیلان به دلیل آمار بالای سالمندان و ابتلا آنها به بیماری های قلبی و عروقی ، وجودهزارو200 نفر معادل 10درصد از بیماران تالاسمی کشور، افزایش جراحی ، وجود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیازبه گروه های خونی در گیلان

نیازبه گروه های خونی در گیلان