مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1395 ساعت 17:502016-07-27پزشكي

اضافه وزن عامل تهدید سلامت اهالی اصفهان


بیشتر از 50 درصد مردم استان اصفهان مبتلا به چاقی و اضافه وزن هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" ، چاقی با انباشت بیش از حد بافت چربی در بدن و نداشتن تحرک و خوردن غذا های پر کالری می تواند باعث پسرفت شاخص های سلامتی، از جمله کاهش میانگین طول عمر و یا کاهش کیفیت زندگی شود.

دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده بیش از50درصد مردم استان اصفهان مبتلا به چاقی و اضافه وزن هستند که علت آن تغذیه نادرست، سبک زندگی و کم تحرکی است.

دکتر پویا دانشور افزود :50 تا 70 درصد مردم استان از کم تحرکی رنج میبرند که 30 درصد کل این جمعیت مبتلا به چربی خون ،20 درصد چاقی ، 50 درصد اضافه وزن و 7 تا 12 درصد نیز به دیابت مبتلا هستند .

مسئول مرکز علمی همکار فدراسیون جهانی پزشکی ورزشی در استان اصفهان افزود :70 درصد خانم ها و 50 درصد آقایان از انجام دادن حداقل فعالیت فیزیکی بی بهره اند و این در حالی است که سکون مردم استان در شبانه روز به 4 تا 6 ساعت برای رسانه و کامپیوتر صرف می شود .

معاون امور ورزش اداره ورزش جوانان استان اصفهان هم ورزش همگانی را بهترین راه حفظ سلامت مردم دانست و افزود: 35درصد مردم استان ورزش همگانی می کنند که بعد از آذربایجان غربی رتبه دوم کشور را داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضافه وزن عامل تهدید سلامت اهالی اصفهان

اضافه وزن عامل تهدید سلامت اهالی اصفهان