مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1395 ساعت 16:562016-07-26دانش

تعامل دانشگاه و صنعت در چارچوب اقتصاد مقاومتی


هرچند به مدت یک سال از تصویب طرح حمایت از فعالیت های تمام وقت دانشجویان دکتری می گذرد اما تا به حال الگوی عملیاتی موفقی برای این طرح توسط متولیان سیاست گذاری حوزه علم و فناوری ارائه نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری فارس"، به مدت یک سال از تصویب طرح حمایت از فعالیت های تمام وقت دانشجویان دکتری می گذرد اما تا به حال الگوی عملیاتی موفقی برای این طرح توسط متولیان سیاست گذاری حوزه علم و فناوری ارائه نگردیده است.

در این زمینه مدل دکتری صنعتی دانمارک که طی آن دانشجو، شرکت دانش بنیان و دانشگاه از طریق یک صندوق با هم ارتباط برقرار می کنند، مدل مناسبی برای پیاده سازی است.

مقدمه: یکی از تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصویب طرحی با عنوان ” سیاست های اجرایی حمایت از فعالیت تمام وقت دانشجویان دوره دکتری” می باشد.

این طرح با تکیه بر بند دوم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر اجرای نقشه جامع علمی کشور و همچنین چهارمین اقدام از راهبرد کلان شماره 8 نقشه جامع علمی کشور[1] به تصویب رسیده است.

بنابراین ارائه یک الگوی عملیاتی برای طرح مذکور، یکی از گام های ضروری مدیریت هزینه های آموزش عالی در جهت سوق دادن تلاش دانشجویان مقطع دکتری به سمت حل مسائل واقعی کشور می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعامل دانشگاه و صنعت در چارچوب اقتصاد مقاومتی

تعامل دانشگاه و صنعت در چارچوب اقتصاد مقاومتی