مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1395 ساعت 12:562016-07-26بين الملل

دیپلمات: چگونگی ارتباط با پاکستان بزرگترین چالش افغانستان


از دید افغانستان، پاکستان هیچ گونه اقدام جدی علیه گروه های تندرو و ترویستی که در خاکش پناهگاه های امن دارند و از آنجا وارد افغانستان می شوند، - انجام نداده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان نوشت: اشرف غنی روابط کشورش با پاکستان را یک چالش توصیف کرده و گفته است این چالش حتی بزرگ تر از چالش حضور تروریست های طالبان و القاعده در افغانستان است.

چالش روابط با پاکستان وی افزود: پاکستان پناهگاه های امن برای تروریست ها تامین می کند و آنها را آموزش می دهد و همین باعث شده تا روابط با پاکستان، به چالشی بزرگ تر از حضور تروریست ها درخاک افغانستان تبدیل شود.

غنی گفت: پاکستان از یک سو تصمیم به برخورد شدید با تروریست ها می گیرد و قانون اقدام ملی علیه تروریسم را تصویب می کند ولی از سوی دیگر، از گروهی از تروریست های دردسر ساز برای افغانستان، حمایت می کند.

اشرف غنی با بیان اینکه سرکردگان طالبان افغانستان در کویته پاکستان حضور دارند، گفته که حتی می تواند نشانی و آدرس آنها در کویته را به پاکستان بدهد.

رییس جمهوری افغانستان گفت: نیروهای افغانستان در خاک خود 11 بار مواضع ملا فضل الله سرکرده گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان و همدستان وی را مورد حمله قرار داده است اما پاکستان حتی یک بار هم در خاک خود اقدامی علیه شبکه حقانی ، ملا عمر و ملا اخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات: چگونگی ارتباط با پاکستان بزرگترین چالش افغانستان

دیپلمات: چگونگی ارتباط با پاکستان بزرگترین چالش افغانستان