مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1395 ساعت 09:452016-07-26سياسي

مبارزه با تروریسم؛ محور سفر وزیر خارجه به آفریقا


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: با توجه به تجربیات جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم، سفر ظریف به قاره آفریقا می تواند در جهت مقابله با این گروه ها تأثیرگذار باشد.

- علی نجفی خوشرودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه سفر دوره ای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به قاره آفریقا در شرایط کنونی بسیار مثبت و قابل توجه است، گفت: آفریقا جایگاه مهمی در روابط خارجی جمهوری اسلامی دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در اسناد بالادستی کشور و در قانون اساسی و در سیاست های کلان نظام، حمایت از کشورهای مظلوم و مسلمان مورد تأکید قرار گرفته است و از این منظر آفریقا جایگاه مهمی در سیاست های ایران دارد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر قاره آفریقا، سرزمین و منطقه ثروت مندی بوده است، اما دچار محرومیت های بسیاری است، ازاین رو جمهوری اسلامی می تواند به توسعه این کشورها کمک شایانی کند، همچنین ایران از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون سعی خود را در توسعه روابط با کشورهای آفریقایی در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قرار داده است.

نجفی افزود: توسعه روابط اقتصادی، تقویت روابط دو جانبه، گسترش همکاری های منطقه ای یکی از محورهای سفر دوره ای وزیر امور خارجه به قاره آفریقا است و قطعا این قاره در مناسب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با تروریسم؛ محور سفر وزیر خارجه به آفریقا

مبارزه با تروریسم؛ محور سفر وزیر خارجه به آفریقا