مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1395 ساعت 07:402016-07-26اقتصادي

ایستگاه راه آهن تهران در زادگاه خود می ماند


مسئولان شهری و مدیران وزارت راه و شهرسازی در حالی بر سر ماندن و یا خروج ایستگاه راه آهن تهران اختلاف نظر دارند که مروری به این موضوع در شهرهای بزرگ جهان حاکی از جانمایی آن به عنوان محور ارتباط شهری و بین شهری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، هرچند که مسئولان شهری و شهرداری تهران تاکید دارند که ایستگاه راه آهن تهران باید به خارج از شهر منتقل شود اما تجربه شهرهای بزرگ نشان می دهد در صورت انجام این کار، مردم برای ترددهای برون شهری خود با مشکلات عدیده مواجه خواهند شد.

در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان، تصمیم گیران شهری برای تسهیل تردد مردم از ایستگاه راه آهن به سایر نقاط شهری، قطار شهری (مترو) و سایر وسایل نقلیه عمومی را به طرق مختلف به ایستگاه های راه آهن متصل می کنند تا مردم به بتوانند پس از پیاده شدن از قطار بدون صرف هزینه های زیادی به سهولت به منازل و محل کار خود مراجعه کنند.

به همین منظور در طراحی ایستگاه های راه آهن در شهرهای بزرگ جهان، این ایستگاه ها به طور معمول در مرکز شهر ساخته می شود تا مردم بتوانند با استفاه از قطار به راحتی به مقاصد خود سفر کنند.

برای نمونه می توان به ایستگاه بزرگ مرکزی شهر نیویورک اشاره کرد که در نزدیکی محله منهتن واقع شده و به نوعی همسایه بزرگترین ساختمان های تجاری این شهر به حساب می آید و با قدمتی بسیار طولا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایستگاه راه آهن تهران در زادگاه خود می ماند

ایستگاه راه آهن تهران در زادگاه خود می ماند