مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1395 ساعت 23:062016-07-25بين الملل

فارس گزارش می‎دهد آغاز عملیات نجات تالاب میانکاله از خطر خشکسالی


لایروبی انهار و کانال‎های آب تالاب و خلیج میانکاله که می تواند این ذخیره‎گاه زیست‎کره را از خطر بحران خشکسالی و تهدید زیست‎مندان نجات دهد، - در 40 کیلومتر از آبراهه های این تالاب بین‎المللی آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل از" از شهرستان ساری، عملیات لایروبی و مرمت کانال ها و نهرهای آب تالاب بین المللی میانکاله در ضلع های جنوبی و غربی این تالاب از روز گذشته آغاز شده است.

با شدت گرفتن احتمال بحران خشکسالی در این ذخیرگاه مهم زیست کره و جلوگیری از دچار نشدن آن به سرنوشت دریاچه ارومیه، با پیگیری علی محمد شاعری رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و مسؤولان مربوطه محیط زیست، از سازمان دولتی مربوطه گرفته تا سازمان های مردم نهاد بهشهر، گام مهمی برای جلوگیری از خشک شدن تالاب و خلیج میانکاله انجام شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر، پیش از این در گفت وگو با فارس گفته بود که کمیته ملی احیای تالاب بین المللی میانکاله تشکیل شده و با رایزنی های اعضای این کمیته با توجه به بحران های زیست محیطی ناشی از خشکسالی این ذخیره گاه بزرگ زیستی، در مرحله نخست، 150 میلیون تومان اعتبار برای ترمیم کانال ها و نهرهای آب میانکاله در نظر گرفته شده و به زودی تخصیص می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می‎دهد آغاز عملیات نجات تالاب میانکاله از خطر خشکسالی

فارس گزارش می‎دهد آغاز عملیات نجات تالاب میانکاله از خطر خشکسالی