مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1395 ساعت 16:552016-07-25اقتصادي

تاکید بر ضرورت استمرار رشد صادرات غیرنفتی


معاون اول رییس جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: در چهار ماهه نخست امسال میزان صادرات غیرنفتی کشور 4 میلیارد دلار از واردات بیشتر بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به هدفگذاری دولت برای توسعه صادرات غیرنفتی در سال 1395، بر لزوم برنامه ریزی برای استمرار رشد صادرات غیرنفتی تاکید کرد و گفت: براساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، میزان صادرات غیرنفتی در چهار ماهه نخست سال جاری با افزایش خوبی همراه بوده که از نظر وزنی بیش از 41 میلیون تن و معادل 36 درصد و از نظر ارزشی بیش از 16 میلیارد دلار یعنی معادل 21 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین مازاد تجاری صادرات غیرنفتی کشور نسبت به واردات در چهار ماهه نخست سال جاری حدود 4 میلیارد دلار بوده که این به معنای پیشی گرفتن میزان صادرات کشور نسبت به واردات در این مدت است.

آقای جهانگیری همچنین با اشاره به جلسه ای که اخیراً با مدیران عامل بانک ها برای رونق بخشیدن به فعالیت واحدهای تولیدی کوچک و متوسط برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه گزارش ها حاکی از آن بود که وضعیت صنعت در کشور رو به بهبود است و شرایط لازم برای احیای بخش تولید کشور در حال فراهم شدن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر ضرورت استمرار رشد صادرات غیرنفتی

تاکید بر ضرورت استمرار رشد صادرات غیرنفتی