بدون مرز و نقد و بررسی تجربهای نو در سینمای ایراننشست نقد و بررسی فیلم «بدون مرز» در خانه هنرمندان برگزار شد. - عزیزالله حاجی مشهدی در ادامه درباره فضای فیلم صحبت کرد: بدون مرز به عنوان اولین اثر از کارگردانش بعد ساخت دو فیلم کوتاه بسیار قابل توجه است. به نظر من این جرات و جسارت کارگردان از جایی نشات می گیرد که او دستیار و برنامه ریز بسیاری از پروژه ها بودهاست. در واقع هر جوانی هرچقدر هم مطالعه کند و سعی کند سواد خود را بالا ببرد تا وارد میدان عمل نشود کارساز نیست و تجربه فوق علم است. با توجه به لوکیشن محدود و بسته فیلم، ما فضاهای بیرونی را نمی بینم و این نماها به خوبی نشان دهنده موقعیت مرده و تاریک قصه فیلم است و دقیقا متناسب با ایده محوری فیلم پیش می رود که تنهایی و جست وجوی آدم ها است. در این فیلم مخاطب با سه فرهنگ و نگره مواجه است که آن ها را خیلی خوشبینانه نشان می دهد، گویی در دنیا همدلی از همزبانی خوش تر است. بدون مرز پر از نشانه است و پایانی کاملا متناقض نما دارد. در عین حال فضای فیلم کاملا رئال و واقعی است که به نظرم تمهیدی هوشمندانه از کارگردان است. بدون مرز به معنای واقعی یک نمونه از سینما و فیلم های تجربی است. هم چنین او فیلم را دردی مشترک خواند و پایان آن را به شعری از احمد شاملو مرتبط دانست: اشک رازیست/لبخند رازیست/عشق رازیست/اشک آن شب لبخند عشقم بود/قصه نیستم که ب برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |