مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1395 ساعت 13:512016-07-24پزشكي

راه های مقابله با عوارض شیمی درمانی و رادیوتراپی


مسوول کمیته پرستاری انجمن کلینیکال انکولوژی ایران عنوان کرد: ریزش مو یک عارضه موقتی شیمی درمانی و رادیوتراپی است که حدود 6 هفته پس از اتمام دوره درمان مو مجددا رویش پیدا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر مهناز ایلخانی، دکترا خدمات بالینی و کارشناس ارشد پرستاری درباره مهم ترین عوارض شیمی درمانی و رادیوتراپی در بیماران، گفت: شیمی درمانی و رادیوتراپی بر روی سلولها و بافت هایی که سرعت تکثیر بالایی دارد مانند مولکول مو بیشترین تاثیر را می گذارد.

وی افزود: برای مثال شیمی درمانی و رادیوتراپی منجر به ریزش مو در بیمار می شود که اصولا این عارضه موقتی خواهد بود و حدود 6 هفته پس از اتمام درمان مو مجدد رشد پیدا می کند.

مسوول کمیته پرستاری انجمن کلینیکال انکولوژی ایران با بیان اینکه مغز استخوان که بر روی سلول های خونی تاثیر گذاشته و باعث کاهش گلبول های سفید و مستعد شدن بیمار به عفونتها می شود خود یکی از عوارض بالقوه کشنده ناشی از رادیوتراپی و شیمی درمانی است، عنوان کرد: بنا بر این افزایش درجه حرارت و بروز علایم عفونت باید بلافاصله گزارش شود.

بعلاوه عوارض ناشی از ضعف مغز استخوان باعث کاهش پلاکت و مستعد شدن بیمار به خونریزی میشود و تاثیر بر سلول های قرمز منجر به بروز آنمی( کم خونی) در بیمار کمک می کند که نقش تغذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های مقابله با عوارض شیمی درمانی و رادیوتراپی

راه های مقابله با عوارض شیمی درمانی و رادیوتراپی