مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1395 ساعت 11:452016-07-24سياسي

مجلس دهم؛ ایستگاه پایانی تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی؟


سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از پیگیری طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، این طرح شامل 4 فصل و 48 ماده است که شامل سرفصل های مهمی مانند ارکان و وظایف سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی ، اعضای شورای راهبردی سازمان ، مرکز آمار و اطلاعات جرایم اقتصادی ، مصادیق جرایم اقتصادی و کشف جرایم و پیگرد مجرمان اقتصادی می شود.

هدف طراحان این است که سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی از قُضاتی گزینش شده و باتجربه و ضدفساد و نیز ضابطانی باتجربه و خوش سابقه - که از وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به کار گرفته می شوند - تشکیل شود و مجموعه ای هماهنگ را با مدیریتی مقتدر و البته چابک برای پیشگیری از فساد و نیز برخورد قاطع با پرونده های کلان فساد اقتصادی به وجود آورند.

تقاضای نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی طبق اصل 85 قانون اساسی، در جلسه علنی 22 مهر 1394 مجلس نهم تصویب شده بود تا در اجرای ماده 104 آیین نامه داخلی مجلس با اولویت در دستور کار قرار گیرد .

هر چند طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی از دستورکارهای روزهای پایانی مجلس نهم بود اما با تصمیم هیئت رییسه وقت مجلس نهم از دستورکار صحن علنی حذف شد، تصمیمی که اعتراض برخی نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس دهم؛ ایستگاه پایانی تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی؟

مجلس دهم؛ ایستگاه پایانی تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی؟