مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1395 ساعت 08:552016-07-02اقتصادي

افزایش و کاهش شاخص بورس همیشه دلیل خاصی ندارد


یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نوسانات بازار سرمایه ایران در روزهای گذشته معتقد است افزایش و کاهش شاخص در ذات بازار است و نباید همیشه به دنبال دلیل خاصی برای آن باشیم.

- قربانی فرید در گفت وگو با ایسنا، درباره تک رقمی شدن تورم و تاثیر آن در بورس اوراق بهادار تهران، اظهار کرد: باید هم تورم و هم رکود در اقتصاد ایران مدنظر قرار گیرد، این که تورم تا 9 درصد کاهش پیدا کند و رکود بالا برود شرایط را برای اقتصاد ایران چندان مساعد نمی کند.

وی با اشاره به تعطیل شدن کارخانه ها به علت رکود تصریح کرد: در حال حاضر مقدار نقدینگی کارخانه ها کم است و آنها مواد اولیه برای تولید ندارند.

در نتیجه تعدادی مجبور به تعطیلی می شوند و وقتی کارخانه ها تعطیل است، اقتصاد چندان رونق ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تولید کارخانه های خودروسازی داخل ایران افزود: اگر شرکت های تولیدکننده خودرو تولید خود را افزایش دهند، از آنجایی که این شرکت ها بورسی هستند بورس از رونق بالایی برخوردار خواهد شد.

قربانی فرید ادامه داد: از دولت انتظار می رود که به شرکت های تولیدی توجه بیشتری کند، چرا که اقتصاد هر کشور وابسته به تولید است.

اگر تولید شرکت ها افزایش پیدا کند، بیکاری کاهش خواهد یافت، عرضه و تقاضا بهتر شده و مردم هم از زندگی بهتری برخوردار خواهند بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش و کاهش شاخص بورس همیشه دلیل خاصی ندارد

افزایش و کاهش شاخص بورس همیشه دلیل خاصی ندارد