مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1395 ساعت 08:102016-07-02پزشكي

علائم تومور مغزی که باید جدی گرفته شوند


یک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به عوامل بروز تومورهای مغزی، گفت: برخی از علائم در این بیماری هستند که چنانچه آشکار شوند و به صورت طولانی بروز داشته باشند و دلیل دیگری برای آن نباشد، نشانه تومور مغزی بوده و باید جدی گرفته شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپارس نیوز، امیر بهادری گفت: در مطالعات انجام شده عوامل خطرسازی که باعث ایجاد تومورهای مغزی می شوند، سابقه خانوادگی و پرتوهای یونیزه کننده هستند.

این پرتوها که از اشعه های X در دوزهای بالا هستند، باعث صدمه به سلول های مغزی شده و منجر به ایجاد یک تومور می شوند، بنابر این افرادی که در معرض این پرتوها هستند خطر ابتلایشان به این بیماری بیش از سایرین است.

وی ادامه داد: سابقه خانوادگی نیز دلیل دیگری برای بروز این بیماری است البته شاید به ندرت اتفاق بیفتد که تومورهای مغزی در یک خانواده به طور مستمر بروز می کند و تنها تعداد کمی هستند که چندین عضو مبتلا به تومور مغزی دارند اما در بحث سرطان ها ژنتیک و سابقه خانوادگی عامل بسیار مؤثری است.

وی گفت: مطالعات جدیدی هم وجود دارد که به دنبال پاسخ این پرسش است که آیا استفاده از تلفن همراه، داشتن جراحات در سر یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا میدان های مغناطیسی باعث ایجاد این تومورها می شود یا خیر که باید در این زمینه مطالعات بیشتری صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم تومور مغزی که باید جدی گرفته شوند

علائم تومور مغزی که باید جدی گرفته شوند