مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1395 ساعت 00:362016-07-01سياسي

حقوق بشر با طعم وقاحت آمریکایی


حقوق بشر آمریکایی براساس ارزش های برآمده از فرهنگ سکولار و لیبرالی غربی شناخته می شود.

از این رو انسانی ترین معیارهای سایر فرهنگ ها نقض بشر تلقی و برعکس نقض آشکار حقوق انسانی بر اساس معیار غربی عین حقوق بشر تلقی می شود.

- حقوق بشر هم مثل دمکراسی واژه ای شیک و ابزاری لوکس برای نظام استکبار جهانی و در رأس آن آمریکایی ها برای پیشبرد اهداف سلطه جویانه و امپریالیستی است که بنا به شرایط و موقعیت ها کاربرد متفاوتی دارد.

از این رو واژه ای تکراری است که دولتمردان غربی و به ویژه آمریکایی ها آن را در ادبیات سیاسی خویش بکار برده و از آن به عنوان حربه ای کارآمد و دائمی علیه کشورهای مستقل که به نظام سلطه تمکین نکرده و از نگاه امپریالیستی آنان یاغی به شمار می آیند، استفاده می کنند.

نگاهی به سابقه و نوع بهره برداری سران کاخ سفید از این حربه، می تواند واقعیت های تلخ، فضاحت بار و رسواکننده ای را آشکار سازد، به گونه ای که استمرار بکارگیری این واژه از سوی دولتمردان آمریکا تنها با چاشنی وقاحت و بی حیایی امکان پذیر خواهد بود.

در سابقه و عملکرد آمریکایی ها پیرامون حقوق بشر موارد ذیل مشهود و آشکار است: 1- حقوق بشر، ابزاری برای مداخله علیه کشورهای مستقل: نمونه آن طرح ادعاهایی علیه کشورهایی چون السالوادور در سالهای 1980 به بعد برای سرنگونی دولت ساند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق بشر با طعم وقاحت آمریکایی

حقوق بشر با طعم وقاحت آمریکایی