مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1395 ساعت 23:102016-07-01بين الملل

کشتی کمک های انسانی ترکیه به مردم غزه عازم بندر آشتود شد


از آنکارا،کشتی حامل کمک های انسان دوستانه ترکیه به مردم غزه لحظاتی قبل از بندر مرسین عازم بندر آشتود شد.

پس از امضای تفاهم نامه عادی سازی روابط آنکارا – تل آویو نخستین کشتی کمک های انسان دوستانه ترکیه به غزه عصر امروز از بندر مرسین در جنوب این کشور عازم بندر آشتود رژیم صهیونیستی می شود تا از آنجا بدست مردم غزه برسد.

بر پایه این گزارش کشتی لیدی- لیلا حامل یازده هزار تن کمک های انسان دوستانه شامل 10 هزار جعبه انواع مواد غذایی، 5هزار تن آرد؛ 3 هزار تن شکر؛ 2 هزار تن روغن خوراکی ، 100 هزار انواع البسه و 10 هزار اسباب بازی برای هدیده به کودکان غزه است که مطابق برنامه ریزی بعمل آمده از سوی سازمان هلال احمر و ستاد بحران ترکیه سی ساعت بعد به بندر آشتود رسیده و از آنجا توسط 500 دستگاه کامیون راهی غزه خواهد شد.

لطفی الوان وزیر توسعه ترکیه گفت: بهمراه این کشتی علاوه بر کمک های مادی ، مهم پیام دوستی مان است که توسط این کشتی به غزه فرستاده می شود و مطمئنیم که این محبت و دوستی متقابل است .

مناسبات دیپلماتیکی آنکارا – تل آویو که از شش سال قبل با ماجرای کشتی ماوی مرمره و کشته شدن 9 شهروند ترکیه بدست نظامیان رژیم صهیونیستی به حالت تعلیق در آمده بود پس از مدتی مذاکرات مخفیانه، هفته گذشته به امضای توافق نامه عادی سازی میان دو طرف انجامید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتی کمک های انسانی ترکیه به مردم غزه عازم بندر آشتود شد

کشتی کمک های انسانی ترکیه به مردم غزه عازم بندر آشتود شد