مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1395 ساعت 02:412016-06-29بين الملل

دومین نشست مسکو - شورای ناتو ماه آینده برگزار می شود


وزیر خارجه فرانسه می گوید روسیه با برگزاری دومین نشست با شورای ناتو در ماه آینده اعلام آمادگی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، وزیر خارجه فرانسه گفته مسکو با برگزاری یک نشست دیگر با شورای ناتو، بعد از نشست این ائتلاف در ورشو در ماه آینده موافقت کرده است.

اولین نشست رسمی بین شورای ناتو و روسیه، روز دوم اردیبهشت ماه سال جاری در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد، اما حاصلی از لحاظ بهبود روابط میان دو طرف در بر نداشت.

این نشست، اولین رایزنی میان دو طرف طی دو سال گذشته بود.

شورای ناتو-روسیه در سال 2002 میلادی به عنوان مکانیزمی برای مشورت و همکاری میان کشورهای عضو ناتو و روسیه در خصوص طیف گسترده ای از مسائل امنیتی تشکیل شد اما این نهاد در سال 2014 میلادی و همزمان با آغاز درگیری ها در اوکراین به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجروزالم پست، ژان مارک آیرالت، وزیر خارجه فرانسه بعد از دیدار با سرگیی لاوروف، همتای روسی اش در پاریس گفت: روسیه، موافقتش (برای برگزاری نشست) را اعلام کرد اما مایل است که این نشست بعد از نشست ورشو برگزار شود تا بتوان تصمیمات اتخاذ شده در آنجا را در نظر گرفت.

کشورهای عضو ائتلاف ناتو قرار است در نشستی که روزهای 8 و 9 جولای برگزار می شود درباره نحوه برخورد با روسیه بر سر تحولات اوکراین تصمیم گیری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین نشست مسکو - شورای ناتو ماه آینده برگزار می شود

دومین نشست مسکو - شورای ناتو ماه آینده برگزار می شود