مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1395 ساعت 08:212016-06-29سياسي

وزیر خارجه ترکمنستان از 3 ولایت شمالی افغانستان بازدید کرد


وزیر امور خارجه ترکمنستان در سفر به ترکمنستان از 3 ولایت فاریاب، جوزجان و بلخ دیدار و درباره چگونگی توسعه و گسترش همکاری های دوجانبه با مقامات افغانستان گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار " در عشق آباد، رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان در راس یک هیات بلندپایه دولتی به منظور بررسی برای تطبیق پروژه های اقتصادی،تجاری،اجتماعی و منطقه ای،حمل و نقل و ترانزیت کالا از 3 ولایت شمالی افغانستان بازدید کرد.

مرداف در ولایت فاریاب با سید انور سادات والی این ولایت و شاکر کارگر نماینده رییس جمهور در امور کشور های مشترک منافع روی آغاز کار احداث خط آهن ترکمنستان -افغانستان تاجیکستان و عبور آن از شمال و همچنان پروژه خط لوله گاز تاپی و تمدید خط انتقال برق گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان پس از ولایت فاریاب به ولایت جوزجان رفته و با والی این ولایت بر روی امنیت مسیرهای پروژه های یاد شده و همچنان امکانات مسئولان محلی برای همکاری در این پروژه گفت وگو کرد.

لطف الله عزیزی والی جوزجان گفت: در دیدار وزیر خارجه ترکمنستان مشکلات ناشی از آبخیزی ها و تخریبات آمو دریا در 2 ولسوالی های خماب و قرقین گفت وگو کردیم که مرداف قول داد تا در این مورد به افغانستان کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه ترکمنستان از 3 ولایت شمالی افغانستان بازدید کرد

وزیر خارجه ترکمنستان از 3 ولایت شمالی افغانستان بازدید کرد