مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1395 ساعت 03:102016-06-28اقتصادي

از فروپاشی تا بازداشت در ثامن الحجج


تعاونی غیرمجاز ثامن الحجج در کمتر از یکسال گذشته از جریان سازان بازار غیرمتشکل پولی شد و بعد از شدت گرفتن نابسامانی و اختلال در فعالیت آن، به مرحله فروپاشی رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اندکی از جریان انحلال و واگذاری موسسه غیرمجاز میزان نگذشته بود که زمزمه های اختلال در فعالیت غیرمجازی دیگر در شبکه بانکی پیچید و این بار تعاونی اعتبار ثامن الحجج به عنوان یکی از بزرگان بازار غیرمتشکل پولی در آستانه فروپاشی قرار گرفت.

ثامن الحجج، از سال 1380 فعالیت خود را تحت عنوان"تعاونی ثامن الحجج دانش آموختگان" و در قالب تعاونی صنفی بدون مجوز بانک مرکزی آغاز می کند.

این تعاونی نیز مانند هزاران غیرمجاز دیگر بر واسطه گری، بنگاه داری و به ویژه سرمایه گذاری در بازار مسکن و سودآوری در این حوزه تمرکز می کند و در نتیجه آن با قفل شدن بخش زیادی از منابع موسسه، ساختار مالی آن تضعیف و تحت تاثیر قرار می گیرد، هر چند که البته مدیران این تعاونی برای پوشش زیان انباشته ناشی از فعالیت خود، دارایی ها را تجدید ارزیابی کرده و تراز مالی تعاونی را مثبت نشان می دادند.

به هر صورت چندی نگذشت که تنگنای مالی ثامن الحجج در شعب این تعاونی خود را نشان داد و سپرده گذاران مراجعه کننده برای دریافت وجوه خود با دست های خالی مواجه شدند که این عاملی برای شروع تجمع و اعتراض شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از فروپاشی تا بازداشت در ثامن الحجج

از فروپاشی تا بازداشت در ثامن الحجج