مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1395 ساعت 17:502016-06-28دانش

گوگردزدایی نفت خام به کمک نانوساختارهای گرافنی


محققان دانشگاه صنعتی شریف با سنتز و بهره گیری از یک نانوساختار گرافنی توانستند بازدهی عملیات گوگردزدایی نفت خام را افزایش دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"؛ دکتر زینب حجار در خصوص اهداف دنبال شده در این طرح افزود: در فرایند گوگردزدایی هیدروژنی، کاتالیست و بالأخص پایه ی کاتالیست، نقش بسیار مهمی در بازدهی فرایند دارد.

وی گفت: در این پژوهش، گرافن به دلیل ویژگی های منحصربه فرد خود به عنوان پایه ی کاتالیست انتخاب شده و کاتالیست سنتز شده بر پایه ی گرافن جهت گوگردزدایی از نفت خام مورد استفاده و ارزیابی قرار گرفته است.

حجار افزود: نانوکاتالیست سنتز شده در این طرح با فعالیت و طول عمر بالاتر نسبت به کاتالیست های مشابه علاوه بر سرعت، بازدهی فرایند گوگردزدایی را افزایش می دهد.

وی با اشاره به خواص منحصر به فرد کاتالیست های کربنی افزود: کاتالیست های کربنی به دلیل ماهیت شان و برخورداری از ویژگی هایی نظیر برهم کنش کمتر فاز فعال و پایه، سطح بالا، توانایی در فعال کردن هیدروژن و پایداری در برابر تشکیل کک، پتانسیل لازم جهت استفاده به عنوان پایه ی فرایند گوگردزدایی هیدروژنی را دارا هستند.

حجار گفت: محدودیت هایی همچون پایداری مکانیکی، اندازه و حجم حفرات در پایه های کربنی وجود دارد که با کشف گرافن و ویژگی های منحصربه فرد آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوگردزدایی نفت خام به کمک نانوساختارهای گرافنی

گوگردزدایی نفت خام به کمک نانوساختارهای گرافنی