مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1395 ساعت 17:102016-06-28فرهنگي

وقتی نابسامانی در صدور پروانه نمایش و اکران، سینماگران را دلسرد می کند


عده ای از سینماگران ما بر این باورند که تفاوت سلیقه بین شورای صدور پروانه ساخت و شورای صدور پروانه نمایش و خوردن اصلاحیه های متفاوت به فیلم هایی که مجوزهای لازم را اخذ کرده اند، - سبب دلسردی کارگردانان می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، چند وقتی است که کارگردانان سینما با آرامش و خیال راحت فیلم نمی سازند، در ایران از قبل از کلید خوردن یک فیلم تا روی پرده رفتن آن، سه مرحله؛ کسب مجوز از شورای پروانه ساخت، کسب مجوز از شورای پروانه نمایش و اکران وجود دارد، معمولاً در مرحله اول نیمی از فیلمنامه ها در شورای پروانه ساخت مجوز می گیرند، بقیه هم با خوردن اصلاحیه هایی به گروه اول می پیوندند و در مرحله دوم نسخه ساخته شده فیلم ها پس از دیده شدن توسط اعضای شورای پروانه نمایش در صورت مشکل داشتن، اصلاحیه می خورند و در غیر این صورت راهی شورای صنفی نمایش برای دریافت مجوز اکران می شود.

مسئله ای که این روزها ذهن سینماگران را درگیر کرده است، خوردن اصلاحیه های متعدد به فیلم هایی است که پروانه ساخت گرفته اند و طبق آن ساخته شده اند و حتی خوردن یک سری اصلاحیه به فیلم های روی پرده سینماست.

در سال 93، 430 فیلم درخواست پروانه ساخت دادند، 278 درخواست از سوی کارگردانان حرفه ای و 152 درخواست از سوی کارگردانان فیلم اولی بود، در نهایت 185 پروانه س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی نابسامانی در صدور پروانه نمایش و اکران، سینماگران را دلسرد می کند

وقتی نابسامانی در صدور پروانه نمایش و اکران، سینماگران را دلسرد می کند