مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1395 ساعت 17:052016-06-28فرهنگي

نمایش قالیچه های کتیبه ای با مضمون قرآنی در آستان قدس


قالیچه های کتیبه ای نفیس با مضمون قرآنی در معرض نمایش بازدیدکنندگان داخلی و خارجی گذاشته شده است - قالیچه های کتیبه ای با مضمون قرآنی همزمان با ماه بهار قرآن در موزه آستان قدس رضوی در معرض نمایش هنرمندان قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، کارشناس اداره پژوهش و معرفی آثار معاونت امور موزه های آستان قدس رضوی امروز گفت: قالیچه های کتیبه ای نفیس با مضمون قرآنی شامل قالی کتیبه ای سوره الرحمن، قالیچه کتیبه ای سوره نصر و قالیچه محرابی- کتیبه ای (و اِن یُکاد) در معرض نمایش بازدیدکنندگان داخلی و خارجی گذاشته شده است.

محسن مصدق افزود: قالی کتیبه ای سوره الرحمن در نیمه دوم قرن 14 ش در تبریز بافته شده که جنس تار آن از ابریشم و پود آن از پنبه و پرز آن از پشم و ابریشم است که در متن این قالی، 42 کتیبه کار شده درون هر کتیبه آیه ای از سوره الرحمن از بسم الله الرحمن الرحیم تا صدق الله العلی العظیم با خطوط مختلف و زیبا بافته شده و طرح و نقش هر یک از کتیبه ها نیز با توجه به معنای آیه ها طراحی شده است.

او در معرفی قالیچه کتیبه ای سوره نصر گفت: این قالیچه در نیمه دوم قرن 14 ش از جنس مشابهی مانند قالی کتیبه ای سوره الرحمن در تبریز بافته شده و در متن این قالیچه، در زمینه ای کرم رنگ، آیات مبارکه سوره نصر به خط ثلث قابل رویت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش قالیچه های کتیبه ای با مضمون قرآنی در آستان قدس

نمایش قالیچه های کتیبه ای با مضمون قرآنی در آستان قدس