مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1395 ساعت 05:062016-06-28سياسي

یادداشت/محمدجواد اخوان صدای پای اشرافیت


نفوذ اشرافیت در میان مدیران کشور که به شکل گیری طبقه ای جدید انجامید، چیز تازه ای نیست، قدمت آن به حدود سه دهه پیش بازمی گردد؛ زمانی که در دوره موسوم به سازندگی صراحتاً از مانور تجمل سخن به میان آمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی " محمدجواد اخوان در روزنامه جوان نوشت: ماجرای افشای فیش حقوقی برخی مدیران دولتی که حکایت از دریافتی های غیرعادی و نجومی این دسته از مدیران داشت و جنجال های رسانه ای پیرامون آن، این روزها به یکی از دلمشغولی های افکار عمومی تبدیل شده و سؤالات مختلفی را در ذهن ها شکل داده است.

قانونی یا غیرقانونی بودن ارقام حقوق و مزایای درج شده بر فیش ها، نوع گرایش سیاسی مدیران مربوط، فاصله دریافتی میان کف حقوق کارگران و کارمندان زیردست با مدیران فرادست مهم ترین نکاتی بوده که از زاویه دید ناظران بدان پرداخته شده است.

در کنار اینها می توان ماجرای حقوق های نجومی را از زاویه دید بلندمدت نگریست و در خصوص خاستگاه و البته پیامدهای آن تأمل نمود.

پس از آنکه فیش های نجومی مدیران، اندک اندک رسانه ای شد، واکنش های مدیران صاحب فیش جالب و البته تأمل برانگیز بود.

عده ای از اساس منکر اصالت فیش ها شده و آن را محصول فتوشاپ خواندند، قسمی دیگر حقوق نجومی خود را نه مربوط به یک ماه که حاصل جمع بازه چندماهه یا معوقات حقوق و مزایا دانسته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/محمدجواد اخوان صدای پای اشرافیت

یادداشت/محمدجواد اخوان صدای پای اشرافیت