مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1395 ساعت 23:002016-06-27سياسي

اظهار همدردی احمد اوزومجو با مردم سردشت


همزمان با بیست و نهمین سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت توسط رژیم بعثی صدام، مدیرکل سازمان بین المللی منع گسترش سلاح های شیمیایی با صدور پیامی با مردم و بازماندگان آن حادثه تلخ ابراز همدردی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایرنا، احمد اوزومجو در این پیام که عصر روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت قرائت شد، آورده است: 29 سال قبل در روز 28 ژوئن مصادف با 7 تیر سال 1366 شهروندان صلح جوی شهر سردشت قربانی حمله بی رحمانه سلاح های شیمیایی شدند، حمله ای که موجب مرگ و رنج تعداد بی شماری از مردم شد و بسیاری از بازماندگان آن هنوز زخم ها و دردهای ناشی از مجروحیت را تحمل می کنند.

در پیام اروزومجو آمده است: اینجانب به نمایندگی از سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی، حامل پیام تسلیت به مردم سردشت و اطمینان بخشی از حمایت های این سازمان هستم و به مناسبت این سالگرد، برای رفع خطر سلاح های شیمیایی تجدید عهد می کنیم که بار دیگر چنین فجایعی موجب پژمرده شدن انسان و انسانیت در جهان نشود.

در این پیام همچنین آمده است: تنها 10 سال پس از فاجعه غمناک سردشت، کنوانسیون سلاح های شیمیایی لازم الاجرا شد، کنوانسیونی که ما را به آستانه دنیای عاری از سلاح های شیمیایی هدایت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهار همدردی احمد اوزومجو با مردم سردشت

اظهار همدردی احمد اوزومجو با مردم سردشت