مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1395 ساعت 21:402016-06-26سياسي

27 درصد خون مصرفی کشور متعلق به تهرانی هاست


سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: 18 درصد خون های اهدایی کل کشور در استان تهران است در حالی که 27 درصد خون های اهدایی کشور در تهران به مصرف می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر حاجی بیگی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز جامع اهدای خون در استان تهران افزود: در این مرکز اهدای پلاکت و پلاسما و در آینده نزدیک اهدای سلول های بنیادی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه شاید به صورت پراکنده اهدای پلاکت در مراکزی صورت می گرفت، گفت: در اولین مرکز جامع اهدای خون که در اداره انتقال خون استان تهران واقع در خیابان وصال شیرازی راه اندازی شده، تمامی این موارد (اهدای پلاکت و پلاسما) امکان پذیر است.

حاجی بیگی افزود: با گسترش مراکز خون و آنکولوژی مصرف خون و پلاکت برای بیماران نیز افزایش یافته که برای جوابگویی به نیازهای بیمارستان ها، تأسیس این مراکز جامع، ضرورت دارد.

وی گفت: در یک سال گذشته سه و نیم میلیون واحد خون در کشور مصرف شد، که آمار بالایی است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور افزود: با توجه به اینکه خون های اهدایی در یخچال هایی که تا 4 درجه است به مدت 35 روز و پلاکت به مدت سه روز قابل نگهداری است گفت: شش ساعت پس از اهدای خون، حتماً باید پلاکت جدا شود و به مصرف نیازمندان برسد، از اینرو، توجه به ضرورت اهدای پلاکت، ویژه تر می شود، چرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

27 درصد خون مصرفی کشور متعلق به تهرانی هاست

27 درصد خون مصرفی کشور متعلق به تهرانی هاست