مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1395 ساعت 21:102016-06-26فرهنگي

نمایش نسخه های نفیس با موضوع شب قدر در آستان قدس رضوی


مجموعه ارزشمندی از نسخه های نفیس خطی در موضوع ماه مبارک رمضان، اعمال و ادعیه، شب های قدر، عید فطر، زکات، فطریه در این گنجینه در معرض نمایش قرارداده شده است - نسخه های خطی نفیس با موضوع شب قدر در آستان قدس رضوی در معرض نمایش قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، کارشناس مسئول گنجینه کتب خطی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی امروز گفت: مجموعه ارزشمندی از نسخه های نفیس خطی در موضوع ماه مبارک رمضان، اعمال و ادعیه، شب های قدر، عید فطر، زکات، فطریه تألیف علمای برجسته چون علامه مجلسی و شیخ صدوق در این گنجینه در معرض نمایش قرارداده شده است که قدمت برخی نسخه ها به قرن هفتم برمی گردد.

سید محمدرضا فاضل هاشمی افزود: الاعتقادات شیخ صدوق به زبان عربی در موضوع شب قدر ، مصباح الصغیر کتابت قرن هفتم و تألیف محمد بن حسن طوسی در موضوعاتی چون ادعیه ماه رمضان، زکات، فطریه، نماز عید فطر و شب های قدر و روضه المتقین فی شرح اخبار الأئمه المعصومین به زبان عربی به قلم محمدبن علی ابن بابویه با شرح آن از علامه محمدباقر مجلسی در قرن 11 از آثار به نمایش در آمده است.

او گفت: ترجمه رفع اللثام به زبان فارسی در موضوع فقه جعفری و مباحثی درباره روزه، ماه رمضان و شب قدر و وقفی نادرشاه افشار در سال 1145 قمری، دعائم الإ سلام به زبان عربی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش نسخه های نفیس با موضوع شب قدر در آستان قدس رضوی

نمایش نسخه های نفیس با موضوع شب قدر در آستان قدس رضوی