مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1395 ساعت 11:252016-06-26اقتصادي

موفقیت محققان دانشگاه نوشیروانی بابل در آسانی شیرین سازی آب دریا


ستفاده از غشای سنتز شده در این طرح سبب افزایش بازدهی فرایند نمک زدایی از آب دریا شده و کاهش هزینه را در پی دارد - محققان دانشگاه صنعتی بابل موفق شدندبا سنتز غشای نانوساختاری فرایند شیرین سازی آب دریا را آسانتر کنند .

مهندس زهیر دباغیان محقق دانشگاه صنعتی بابل امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: تکنولوژی غشایی اسمز معکوس، رایج ترین نوع نمک زدایی غشایی است اما مصرف بالای انرژی در این روش ، استفاده از آن را با محدودیت جدی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تلاش کشور برای کاهش مصرف انرژی و موضوع گرمایش زمین، استفاده از روش های سنتی شیرین سازی آب دریاها توجیه چندانی نخواهد داشت، افزود: به همین دلیل فرایند اسمز مستقیم در توسعه فن اوری های غشایی مورد توجه قرار گرفته است.

مهندس زهیر دباغیان تجمع ذرات نمک بر روی سطح غشا را مهمترین مشکل غشای اسمز مستقیم بیان کرد و افزود: هدف از انجام این تحقیق، سنتز یک غشای ایده آل با هدف بهینه کردن فرایند اسمز مستقیم در نمک زدایی آب دریا است.

به گفته وی استفاده از غشای سنتز شده در این طرح سبب افزایش بازدهی فرایند نمک زدایی از آب دریا شده و کاهش هزینه را در پی دارد.

این تحقیقات حاصل تلاش دکتر احمد رحیم پور و پروفسور محسن جهانشاهی از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی بابل و زهیر دبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت محققان دانشگاه نوشیروانی بابل در آسانی شیرین سازی آب دریا

موفقیت محققان دانشگاه نوشیروانی بابل در آسانی شیرین سازی آب دریا