مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1395 ساعت 01:112016-06-25بين الملل

گزینه های سخت و پرهزینه در انتظار آنکارا و تل آویو


ترکیه و اسراییل که از همان آغاز بحران در سوریه به دنبال سهم خواهی هرچه بیشتر بودند، با مشاهده تحولات سوریه در صدد جبران خسارت های خود برآمدند حال آنکه گزینه های پیش روی آنان سخت و پرهزینه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم" به نقل از روزنامه الثوره، ترکیه و اسراییل که از همان آغاز بحران در سوریه به دنبال سهم خواهی هرچه بیشتر از این جنگ بودند، با مشاهده تحولات سوریه در صدد جبران خسارت های خود برآمدند حال آنکه گزینه های پیش روی آنان سخت و پرهزینه است.

در روزهای نخست جنگ علیه سوریه، ترکیه و اسراییل به دنبال برتری راهبردی بوده و برای دستیابی به سهم هرچه بستر از جنگ علیه سوریه با یکدیگر رقابت می کردند تا جایی که ترکیه به خاستگاه اصلی عوامل جنگ علیه سوریه تبدیل شد.

اما با گذشت زمان و هرچه پیچیده تر شدن جنگ در سوریه، فرصت های پیروزی برای اسراییل و ترکیه کمتر شده و انتظارات و اهداف آنان نیز دستخوش تغییر شد تا جایی که هر دو به این نتیجه رسیدند که روند تحولات سوریه در دو سطح سیاسی و نظامی به سمتی در حرکت است که خطر حتمی آنان را تهدید می کند به گونه ای که دیگر امیدی به پیروزی و تحقق دستاوردهای مورد نظر در سوریه نیست.

این در حالی بود که ارتش و دولت سوریه به رهبری بشار اسد که آنکارا و تل آویو او را منبع خطر علیه خود می دانستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزینه های سخت و پرهزینه در انتظار آنکارا و تل آویو

گزینه های سخت و پرهزینه در انتظار آنکارا و تل آویو