مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1395 ساعت 17:012016-06-25فرهنگي

کتابی که مرجع داستان نویسی افغانستان است


فرهنگ داستان نویسی افغانستان تالیف محمدحسین محمدی نویسنده و پژوهشگر افغانستانی توسط انتشارات شهاب منتشر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان "، فرهنگ داستان نویسی افغانستان تألیف محمدحسین محمدی نویسنده و پژوهشگر افغانستانی توسط انتشارات شهاب منتشر شده است.

داستان ­نویسی معاصر افغانستان که با زبان فارسی آغاز شده عمری بیش از 80 سال دارد و در این سال ها فراز و فرودهای بسیاری داشته است.

بخشی از ادبیات افغانستان در 30 سال گذشته در تبعید و خارج از این کشور رشد کرده و ایران نیز به سبب هم زبانی بستر مناسبی را برای رشد این استعدادها فراهم کرده است.

مؤلف در ابتدای این کتاب به رکود موجود در فرهنگ نویسی افغانستان اشاره کرده و گفته است: عرصه ادبیات و هنر افغانستان بدون آمار باقی مانده و هیچ کوششی برای جمع آوری فهرست موضوعی از آثار ادبی خلق شده در افغانستان صورت نگرفته است.

این کتاب شامل 5 بخش است که 4 فصل آن اصلی به شمار می رود؛ فرهنگ داستان نویسان افغانستان که شرح حال داستان نویسان و آثار آنان را در بر می گیرد، فرهنگ توصیف داستان بلند و رمان در افغانستان که در برگیرنده مشخصات شناسنامه ای و خلاصه ای از رمان ها است، کتاب شناسی داستان کوتاه افغانستان و سال شمار ادبیات داستانی افغانستان که به طور فشرده تحولات مهم داستان نو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابی که مرجع داستان نویسی افغانستان است

کتابی که مرجع داستان نویسی افغانستان است