مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1395 ساعت 15:252016-06-25اقتصادي

گردش 11 و نیم میلیون پرونده در سال گذشته در قوه قضاییه


در سال گذشته بالغ بر 11 میلیون و 500 هزار پرونده تکراری در واحدهای قضایی کل کشور وارد شده بود که حدود 5 میلیون و 612 هزار تعداد از این پرونده ها غیرتکراری بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، حجت الاسلام حمید شهریاری در نشست خبری افزود: در مجموع پرونده های ورودی به قوه قضاییه در سال گذشته در مقایسه با سال پیش از آن 3،3 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دولت از مجموع تعهدات خود به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه فقط 10 درصد را اختصاص داد، گفت: برای ما در سال گذشته 30 میلیارد تومان مقرر شده بود که فقط 3 میلیارد تومان اختصاص یافت.

شهریاری در ادامه به تعداد پرونده های ورودی به شعب دیوان عالی کشور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: 47 هزار پرونده در سال گذشته وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن 28 درصد افزایش داشت و مانده پرونده ها نیز 3 درصد افزایش داشت.

وی گفت: 142 هزار پرونده نیز در سال گذشته وارد شعب بدوی دیوان عدالت اداری شد که در مقایسه با سال 93 حدود 26 درصد افزایش داشت که این نشان دهنده حجم بالای کاری دیوان در سال 94 است.

رییس مرکز آمار قوه قضاییه افزود: 4 هزار و 500 پرونده نیز سال گذشته وارد دادگاه عالی انتظامی قضات شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 93 حدود 18 درصد کاهش داشت و این نشانه افزایش رضایتم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردش 11 و نیم میلیون پرونده در سال گذشته در قوه قضاییه

گردش 11 و نیم میلیون پرونده در سال گذشته در قوه قضاییه