مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1395 ساعت 13:362016-06-25اجتماعي

بازگشت ابوسعید ابوالخیر پس از دو سال به تهران


مجسمه ابوسعید ابوالخیر که دو سال پیش به دلیل اجرای عملیات بهسازی میدان منیریه و نیاز به ترمیم برداشته شده بود ، مجددا نصب و در روز عید سعید فطر رونمایی می شود - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس، مجسمه ابوسعید ابوالخیر پس از دو سال برگشت و از این مجسمه بزودی رونمایی می شود.

شیخ ابوسعید ابوالخیر شاعرنامداروعارف ایرانی قرن چهارم و پنجم هجری قمری (357-440ق) است که آثار نظم و نثر ارزشمندی از او به جای مانده.

ابوسعید ابوالخیر نخستین شاعری است که کنایات و اشارات عارفانه را در شعر به کار برده و اشعارش منحصرا به شکل رباعی سروده شده است.

او استاد شعر صوفیانه و از مبتکرین رباعی است.

نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 در این باره افزود : با توجه به اجرای عملیات بازسازی و بهسازی میدان منیریه به منظور جلوگیری از خسارت و آسیب به آثارفاخر هنری ؛ مجسمه ابوسعید ابوالخیرکه سال 85 نصب شده بود از محل جمع آوری و اکنون پس از ترمیم توسط استاد سازنده مجددا به محل سابق خود در لچکی خیابان ابوسعید واقع در میدان منیریه ابتدای خیابان ابوسعید بازگشته است.

آبادیان افزود: این مجسمه سیگلاتیو که در حالت تکیه بر محراب پوزیشن خضوع و آرامش گرفته؛ 4 متر ارتفاع دارد و از جنس بتون مسلح و آرماتور ، انواع سنگ مرمرو سیمان سفید برگرفته از معماری اسلامی ساخته شده که هم اکنون عملیات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت ابوسعید ابوالخیر پس از دو سال به تهران

بازگشت ابوسعید ابوالخیر پس از دو سال به تهران