مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1395 ساعت 11:512016-06-25سياسي

آیا امام به دو رییس جمهور دموکرات نامه نگاشت؟


بهترین ترازو برای بررسی ادعاهای بی بی سی در باب نامه نگاری امام خمینی با آمریکاییها مواضع ایشان درباره دولت این کشور و مداخلات آنها در ایران در مقطع زمانی مورد بحث است.

- مطلب حاضر بر همین اساس به قضاوت در این زمینه پرداخته است.

خبرگزاری فارس": چندی پیش یکی از شبکه های فارسی زبان برون مرزی(بی بی سی فارسی) در خبری سیاسی ادعا کرد برای اولین بار به اسنادی دست یافته که نشان می دهد حضرت امام خمینی(ره) در دهه 40 و 50 شمسی با جان اف کندی و جیمی کارتر، رؤسای جمهور آمریکا مذاکراتی داشته و طی این مذاکرات، منافع آنان در ایران، توسط امام(ره) به رسمیت شناخته شده است.

انتشار این خبر موضعگیری های متفاوتی را به دنبال داشت و این سؤال اصلی را در اذهان بسیاری ایجاد نمود که این ادعا تا چه حد می تواند صحت داشته باشد؟ برای پاسخ به این سؤال، بهترین شیوه برسی شواهد و قرائنی است که می تواند میزان درستی یا نادرستی این خبر را نشان دهد.

از این رو نوشته حاضر درصدد است تا با توجه به سخنان و مواضع امام(ره) در این دو دهه و نیز میزان مطابقت این شواهد با ادعاهای مطرح شده، به بررسی این موضوع بپردازد.

*ادعای مطرح شده اول بی بی سی مدعی است که امام خمینی(ره) در دو پیام جداگانه به رؤسای جمهور آمریکا، از فعالیت این کشور در ایران حمایت نموده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا امام به دو رییس جمهور دموکرات نامه نگاشت؟

آیا امام به دو رییس جمهور دموکرات نامه نگاشت؟