مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1395 ساعت 23:402016-06-24حوادث

شهر باستانی «بیشاپور» دوباره طعمه آتش شد


شهر تاریخی «بیشاپور» در 120 کیلومتری جنوب شیراز و 23 کیلومتری غرب شهرستان کازرون، ساعتی پیش طمعه حریق شد و به واسطه پوشش گیاهی خشک منطقه ای که این محوطه تاریخی یک در دو کیلومتری در آن واقع شده، - شهر تاریخی بیشاپور که یکی از مهمترین شهرهای دوره ساسانی محسوب می شود، بار دیگر طمعه آتش شد؛ آتشی که این بار وسعتش نسبت به دفعات پیشین وسیع تر است، کل این شهر تاریخی را در بر گرفته و این گمانه را پررنگ کرده که آتش سوزی مکرر این محوطه تاریخی، واقعه ای اتفاقی نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ شهر تاریخی بیشاپور در 120 کیلومتری جنوب شیراز و 23 کیلومتری غرب شهرستان کازرون، ساعتی پیش طمعه حریق شد و به واسطه پوشش گیاهی خشک منطقه ای که این محوطه تاریخی یک در دو کیلومتری در آن واقع شده، آتش سوزی به سرعت گسترش یافت و کل این شهر تاریخیِ متعلق به دوره باستانی را در بر گرفت.

بنابر اطلاعات دریافتی تابناک ، تلاش برای اطفای حریق در این محوطه تاریخی آغاز شده و کوشش می شود تا این آتش سوزی به سرعت کنترل شود.

البته با توجه به آنکه در آتش سوزی های پیشین این محوطه به خصوص آتش سوزی اردیبهشت 1391 این محوطه، بخش هایی از این شهر ساخته بود و عناصر سنگی باقی مانده، چیز زیادی برای نابودی با آتش وجود ندارد!


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر باستانی «بیشاپور» دوباره طعمه آتش شد

شهر باستانی «بیشاپور» دوباره طعمه آتش شد