مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1395 ساعت 09:362016-06-01پزشكي

مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد کاهش شیب ابتلا به بیماری تب مالت در همدان


مدیرکل دامپزشکی استان همدان از کاهش شیب ابتلا به بیماری تب مالت در همدان خبر داد.

- محمودرضا رسولی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با شروع فصل گرما نسبت به احتمال بروز برخی از بیماری ها هشدار داد و افزود: در این فصول احتمال بروز از جمله بیماری هایی که به وسیله کنه و بندپایان منتقل می شود، وجود دارد.

وی با بیان اینکه برخی از این بیماری‎ها مختص دام است اما برخی دیگر مشترک میان انسان و دام، گفت: تب هموراژیک کریمه و کنگو از جمله بیماری مشترک میان انسان و دام است که به وسیله بندپایان منتقل می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه اکیپ‎های سمپاشی در پیشگیری از این بیماری فعال هستند، با توصیه به دامداران در پیشگیری از این بیماری از طریق سمپاشی دام‎ها و جایگاه آنها، گفت:دامداران از لمس کردن و فشار دادن کنه‎ها و کشتار غیر مجاز دام خودداری کنند.

وی با بیان اینکه این بیماری برای انسان کشنده است، گفت: از مصرف گوشت خام و نیمه پخته جلوگیری شود، گوشت باید از مجاری مجاز تهیه شود و حاوی مهر و لیبل دامپزشکی باشد.

رسولی با اشاره به احتمال بروز بیماری دیگری که مختص دام است، خاطرنشان کرد: بیماری تب سه روزه مختص دام بوده و به انسان‎ها منتقل نمی شود اما برای دام و دامداران خطرناک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد کاهش شیب ابتلا به بیماری تب مالت در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد کاهش شیب ابتلا به بیماری تب مالت در همدان