مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1395 ساعت 00:262016-05-31بين الملل

ایران و عربستان؛ تداوم تنش با لغو تنها بهانه قرابت


دو روز پیش بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به سنگ اندازی های عربستان سعودی برای اعزام زائران ایرانی، از منتفی شدن برگزاری مراسم حج امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا جنتی همچنین با اشاره به این که بحث تامین امنیت زائران بسیار حائز اهمیت است افزود: با توجه به سابقه دولت عربستان در سال گذشته و شهادت بسیاری از زائران ایرانی و دیگر کشورها و نیز دستگیری های حجاج ایرانی به بهانه های واهی، ما هیچ وسیله ای برای حمایت کنسولی شهروندان مان در عربستان نداریم .

وزیر ارشاد تصریح کرد: ما عملاً 4 ماه زمان را از دست داده ایم و دیگر نمی توانیم امکان اقامت زائران و عقد قراردادها را فراهم کنیم.

دولت عربستان تعمدا کاری کرد تا زائران ایرانی به طور رسمی نتوانند امسال حج تمتع را به جای آورند، به همین دلیل لازم بود ما نیز صریحاً اعلام موضع کنیم .

بدین ترتیب و با اعلام رسمی وزیر فرهنگ و با وجود تلاش های مدیران حج و زیارت کشور، زائران ایرانی خانه خدا امسال به آیین حج اعزام نخواهند شد .

شمشیر از رو بسته عربستان در همین ارتباط داود هرمیداس باوند در یادداشتی که امروز در شرق به چاپ رسید نوشته است: عدم به نتیجه رسیدن تهران و ریاض برای اعزام حجاج بیش از هر چیز بیانگر آن است که عربستان به صورت جدی شمشیر خود را در برابر ایران از رو بسته است و در صحنه تقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و عربستان؛ تداوم تنش با لغو تنها بهانه قرابت

ایران و عربستان؛ تداوم تنش با لغو تنها بهانه قرابت