مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1395 ساعت 23:212016-05-31اقتصادي

فریز نفتی و انتخاب دبیر کل؛ دو محور نشست 169 اوپک


با توجه به رسیدن قیمت نفت خام به مرز 50 دلاری و همچنین تلاش عربستان برای حذف رقبای نفتی خود از بازار، پیش بینی می شود حاشیه های اجلاس 169 اوپک کم اهمیت تر از متن این اجلاس نباشد و رایزنی ها و مذاکرات حاشیه ای آن نیز به اندازه متن آن تأثیرگذار باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم"، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران امروز تهران را به مقصد وین ترک می کند تا فردا (پنجشنبه) در یکصد و شصت و نهمین اجلاس اوپک حضور یابد.

"بررسی طرح فریز نفتی و پایبندی به سهمیه ها" از یک سو و جایگزینی عبدالله البدری لیبیایی با انتخاب دبیر کل جدید اوپک دو محور اصلی نشست فردا خواهد بود.

عربستان که از سال 2012 با تولید حدود 10.

2 میلیون بشکه در روز در تلاشی سیری ناپذیر برای بدست آوردن بازار نفت ایران بوده و با طرح "فریز نفتی" تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بازگشت کامل ایران به بازار نفت انجام داد؛ فردا با نماینده ای جدید در نشست اوپک حضور می یابد.

خالد الفالح وزیر جدید نفت عربستان که برخلاف علی النعیمی حتی در ظاهر هم علاقه ای به فریز تولید نفت ندارد؛ مدیر باسابقه نفتی سعودی است که پس از 20 سال وزارت النعیمی در ماه گذشته جایگزین وی شده است.

به نظر نمی رسد عربستان پس از شکست نشست اخیر دوحه در کسب آرای دیگر اعضای اوپک برای تثبیت تولید و عرضه نفت خام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فریز نفتی و انتخاب دبیر کل؛ دو محور نشست 169 اوپک

فریز نفتی و انتخاب دبیر کل؛ دو محور نشست 169 اوپک