مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1395 ساعت 15:062016-05-31سياسي

به همت دانشگاه پیام نور استان مرکزی کارگاه آموزشی سیری در اهمیت نماز برگزار شد


کارگاه آموزشی سیری در اهمیت و راه های تکمیل نماز ویژه کارکنان با حضور دبیر ستاد اقامه نماز استان در سالن جلسات ستاد دانشگاه پیام نور استان مرکزی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از اراک، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی ظهر امروز در کارگاه آموزشی سیری در اهمیت و راه های تکمیل نماز که ویژه کارکنان با حضور دبیر ستاد اقامه نماز استان در سالن جلسات ستاد دانشگاه پیام نور استان مرکزی برگزار شد، به اهمیت نماز از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت: واژه صَلا بیش از 90 بار و واژگانی که از ارکان نماز هستند مانند (رکوع، سجود، عبادت، قنوت و.

) بیش از 900 بار در قرآن ذکر شده است.

حجت الاسلام رضا رودبارانی به تفاوت بین دو کلمه صَل و اقامه اشاره کرد و افزود: در قرآن 17 بار دستور به اقامه نماز داده شده است، اقامه نماز یعنی نه تنها فرد پایبند به نماز است، بلکه زمینه خواندن را برای دیگران هم آماده می کند.

رودبارانی نماز را از منظر روایات مورد ارزیابی قرار داد و گفت: 52 باب فقهی با 59 هزار روایت داریم که بیش از 19 هزار روایات در مورد نماز بوده، یعنی 1.

3 درصد روایات مرتبط با نماز است.

وی به آیه 96 سوره اعراف اشاره و اظهار کرد: انگیزه، برنامه ریزی و امکانات سه فرمول موفقیت هستند که ایمان بهترین عامل انگیزه، تقوا بهترین برنامه و عنایات پروردگار بهترین امکانات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به همت دانشگاه پیام نور استان مرکزی کارگاه آموزشی سیری در اهمیت نماز برگزار شد

به همت دانشگاه پیام نور استان مرکزی کارگاه آموزشی سیری در اهمیت نماز برگزار شد