مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1395 ساعت 14:452016-05-31بين الملل

آمریکا به دنبال یک هنجار جدید در آسیا - اقیانوسیه است


مانورهای کشتی ها و جنگنده های آمریکایی در دریای چین جنوبی و دریای ژاپن به منظور نشان دادن روابط آمریکا با شرکایش در منطقه اقیانوس آرام به رغم افزایش تنش ها با چین و مسکو انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در ماه های اخیر یکسری اقدامات آمریکا از جمله در دریای چین جنوبی منجر به اعتراضات دو رقیب این کشور یعنی روسیه و چین شده است.

آنها دولت اوباما را متهم به دامن زدن به ناآرامی ها در منطقه آسیا اقیانوسیه در اجرای عملیات ترانزیت غیرقانونی و غیر ایمن در منطقه کرده اند.

رهبران ارتش آمریکا با این حال از این عملیات ها دفاع کرده و بر ادامه آنچه که آزادی دریانوردی خوانده اند تاکید کرده و از احتمال تکرار بیشتر این عملیات ها با گذشت زمان خبر دادند.

تشدید این لفاظی ها از سوی دیگر نشان دهنده تلاش های چین و روسیه برای نشان دادن برتری نظامی بر یک نقطه پررفت و آمد و پررقابت در جهان است.

مانورهای نظامی در این مناطق سیاست دولت باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا مبنی بر چرخش به سمت آسیا به منظور تمرکز بیشتر بر روابط تجاری و اقتصادی با شرکا در اقیانوس آرام را تحت الشعاع قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا به دنبال یک هنجار جدید در آسیا - اقیانوسیه است

آمریکا به دنبال یک هنجار جدید در آسیا - اقیانوسیه است