مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1395 ساعت 08:352016-05-31پزشكي

مصرف مواد مخدر، پاسخی تأسف بار به نیازهای عاطفی دوران جوانی


افزایش هر روزه تعداد افراد معتاد، مسئله ی اعتیاد را در کشور ما به یک بحران ملی تبدیل کرده و آن چه در این میان قابل توجه است، پایین آمدن سن اعتیاد و افزایش تمایل نوجوانان و جوانان به مصرف مواد اعتیادآور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، معتادان و کسانی که آنها را دوست دارند به سختی حاضرند به این واقعیت تن دردهند که اعتیاد نوعی بیماری است و همین امرسبب می شود تا فرد معتاد احساس شرمساری کرده و با انکار اعتیاد خود، بخواهد ثابت کند که اوضاع را تحت کنترل دارد.

اعتیاد یک بیماری اصلی، پیش رونده و کشنده است، این عارضه، نوعی ارتباط تسکین دهنده با یک ماده روان گردان یا تأثیرگذار بر ذهن و یا رفتاری است که ما را در برابر میل بیش از حد، ناتوان می کند.

اعتیاد به عنوان حالتی که در آن بدن انسان برای انجام فعالیت های عادی خود به یک ماده یا یک رفتار خاص وابسته می شود، تعریف شده است.

اعتیاد را می توان اجبار به انجام کاری تعریف کرد که فرد از پی آمدهای زیان بار آن آگاه است، حتی والدین، همسر و دیگر نزدیکان فرد معتاد به راحتی این واقعیت را که اعتیاد نوعی بیماری است، نمی پذیرند که علت این امر آن است که این افراد نیز از لحاظ احساسی در فرایند بیماری فرد معتاد درگیر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف مواد مخدر، پاسخی تأسف بار به نیازهای عاطفی دوران جوانی

مصرف مواد مخدر، پاسخی تأسف بار به نیازهای عاطفی دوران جوانی