مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1395 ساعت 23:052016-05-30سياسي

ما «فرار مغزها» نداریم؛ آنچه وجود دارد «فراری دادن مغزها»ست


پرفسور مجتبی شمسی پور که حالا در نیمه دوم دهه 60 زندگی خود قرار دارد و بیش از 120 دانشجوی دکترا را برای خدمت به ایران تربیت کرده است، دغدغه های فراوانی دارد که این را به محض حضور در اتاقش با جمله « کمی کلافه هستم از اوضاع» نمایان می کند.

- پرفسور مجتبی شمسی پور که حالا در نیمه دوم دهه 60 زندگی خود قرار دارد و بیش از 120 دانشجوی دکترا را برای خدمت به ایران تربیت کرده است، دغدغه های فراوانی دارد که این را به محض حضور در اتاقش با جمله کمی کلافه هستم از اوضاع نمایان می کند.

بدون اینکه سوالی بپرسم شروع به طرح گلایه هایی از وضعیت کنونی عرصه علم و فناوری می کند و معتقد است در این زمینه برنامه های قابل قبولی که منجر به رشد علمی، صنعتی و اقتصادی لازم بشود در ایران وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگراری دانشجویان ایران(ایسنا)؛ وی صراحتاً مطرح می کند که جامعه ما متأسفانه با نوعی افول اخلاقی-فرهنگی مواجه است که بخش علم و فناوری نیز از صدمه آن مصون نمانده است.

این استاد دانشگاه که به عنوان چهره ماندگار شیمی نیز شناخته شده، از اینکه مقابل معتبرترین دانشگاه کشور یعنی دانشگاه تهران قدم به قدم بازار خرید و فروش انواع سرقت ها و تقلب های علمی صورت می گیرد و حتی کار به ارائه بسته ارتقاء برای اعضای هیأت علمی نیز رسیده است بسیار نگران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ما «فرار مغزها» نداریم؛ آنچه وجود دارد «فراری دادن مغزها»ست

ما «فرار مغزها» نداریم؛ آنچه وجود دارد «فراری دادن مغزها»ست