مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1395 ساعت 13:002016-05-30پزشكي

عادت های غذایی چگونه شکل می گیرد؟


یک کارشناس ارشد تغذیه ، سبک غذا خوردن افراد را بیشتر به دلیل عادت های غذایی آنان دانست و گفت : کودک ذائقه ای ندارد و این مادران هستند که با درست کردن غذای کمکی ، ذائقه و عادت های غذایی او را شکل می دهند.

عباس شیرآشتیانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با موضوع برخی عادت های غذایی غلط ، گفت : کودک ذائقه ای ندارد و هر آنچه از کودکی به او می دهند به همان ذائقه عادت می کند.

وی یکی از باورهای غذایی نادرست را استفاده از نمک زیاد در غذا برای خوراندن آن به کودک عنوان کرد و افزود : وقتی یک مادر برای کودک شش یا هفت ماهه خود برای نخستین بار غذای کمکی درست می کند، نباید با توجه به ذائقه غذایی خود یا ایجاد تمایل برای خوردن ، در غذای او نمک یا شکر بریزد.

این کارشناس تغذیه گفت : کودک ذائقه ندارد و اگر شکر یا نمک غذا کمتر باشد، ذائقه این کودک به نمک و شکر کم عادت می کند و وقتی بزرگ شد علاقه مندی او به نمک و شکر کاهش می یابد.

کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود : متاسفانه عادت به استفاده از نمک گاهی به حدی در جامعه ما بالاست که برخی قبل از چشیدن غذا روی آن نمک می پاشند که این کار یا عادت غذایی مضر است و حتی موجب قرار گرفتن این دسته از افراد در معرض فشارخون و دیابت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عادت های غذایی چگونه شکل می گیرد؟

عادت های غذایی چگونه شکل می گیرد؟