مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1395 ساعت 12:352016-05-30بين الملل

تاکید دیده بان حقوق بشر بر توقف استثمار کارگران


دیده بان حقوق بشر امروز (دوشنبه) در آغاز یک اجلاس جهانی کار در شهر ژنو اعلام کرد، نیاز به یک معاهده بین المللی جدید وجود دارد تا اصناف و شرکت ها را مجبور به برچیدن بساط به کار کشیدن کودکان و برده داری نوین در زنجیره تامین خود کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس برآوردهای سازمان جهانی کار وابسته به سازمان ملل در سراسر جهان و بالغ بر 21 میلیون نفر گرفتار کار اجباری هستند.

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی عنوان کرد، بسیاری از این کارگران شامل کارگران تولیدکننده لباس برای برندهای جهانی، کودکان مشغول در مزارع تنباکو، معدنچی ها و کارگران مهاجر مشغول در پروژه های ساخت و ساز هدف سوء استفاده قرار گرفته و به مکانیزم های شکایت و وکلای حقوقی نیز دسترسی ندارند.

این گروه حقوق بشری خاطر نشان کرد، سازمان جهانی کار باید فرآیند تدوین یک معاهده جدید را که بر طبق آن دولت ها باید شرکت ها را ملزم به حمایت های حقوق بشری در زنجیره های تامینی خود کنند، آغاز کند.

جولیان کیپنبرگ، مدیر بخش حقوق کودکان در دیده بان حقوق بشر گفت: میلیون ها نفر در سراسر جهان به دلیل قوانین دولتی ضعیف و اقدامات نامناسب شرکت ها هدف سوء استفاده های حقوق بشری قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید دیده بان حقوق بشر بر توقف استثمار کارگران

تاکید دیده بان حقوق بشر بر توقف استثمار کارگران