مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1395 ساعت 09:152016-05-30اقتصادي

سازمان غذا و دارو: تخصیص 13 درصد بودجه سلامت تا چند سال آینده به درمان دیابت


پیرویان با بیان اینکه پیش بینی شده در 10 سال آینده شمار دیابتی ها در ایران به دو برابر افزایش یابد، ادامه داد: به همین منظور سازمان ملل روز 14 نوامبر را روز جهانی دیابت نامگذاری کرده است.

- مدیر کل دفتر ارزیابی و کنترل تجویز و مصرف کالاهای سلامت سازمان غذا و دارو گفت: تا سال 2025 میلادی سهم و هزینه درمان دیابت در کشور در صورت تداوم شرایط کنونی به 13 درصد کل منابع نظام سلامت می رسد.

فرزاد پیرویان روز یکشنبه در همایش اقتصاد سلامت افزود: دولت ها باید برنامه ریزی درستی در مورد دیابت و کنترل این بیماری داشته باشند زیرا این میزان هزینه در بخش دیابت نسبت به سلامت خیلی بیشتر است و تا سال های آینده نیز افزایش می یابد.

وی ادامه داد: 246 میلیون دیابتی در جهان داریم که تا سال 2025 میلادی به 380 میلیون نفر می رسد و این رقم در ایران نیز چهار میلیون و 900 هزار دیابتی خواهد بود.

** تعداد دیابتی ها در ایران طی 10 سال آینده دو برابر می شودپیرویان با بیان اینکه پیش بینی شده در 10 سال آینده شمار دیابتی ها در ایران به دو برابر افزایش یابد، ادامه داد: به همین منظور سازمان ملل روز 14 نوامبر را روز جهانی دیابت نامگذاری کرده است.

وی افزود: دیابت یک مشکل اصلی نظام سلامت است و بار سنگین زیادی به بخش نظام سلامت وارد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان غذا و دارو: تخصیص 13 درصد بودجه سلامت تا چند سال آینده به درمان دیابت

سازمان غذا و دارو: تخصیص 13 درصد بودجه سلامت تا چند سال آینده به درمان دیابت