مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1395 ساعت 07:552016-05-30پزشكي

نوزادان زنان معتاد در معرض ابتلا به سه بیماری خطرناک


کارشناس مسئول سلامت روان شبکه بهداشت - درمان شهرستان بویین زهرا گفت: در مطالعات انجام شده، مصرف مواد با پیامدهای همراه از جمله زایمان زودرس، - وزن کم نوزاد و خون ریزی بعد از زایمان همراه است.

محمد افشار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، با اشاره به خطرات سوءمصرف مواد توسط مادر باردار اظهار کرد: نتیجه مصرف مواد توسط مادران برای نوزادان، بستری شدن نوزادان و مرگ ومیر بیشتر آن ها خواهد بود.

افشار با اشاره به اینکه درمان نگهدارنده با متادون یا بوپرنورفین به عنوان درمان استاندارد شناخته شده است و از جنین در برابر چرخه های مکرر مسمومیت و محرومیت محافظت می کند، افزود: این گونه درمان دسترسی به مراقبت بارداری و نوزادی را افزایش داده و خطر عوارض زایمانی و جنینی، تأخیر رشد داخل رحمی و مرگ ومیر و بیماری های نوزادی را کاهش می دهد.

افشار تصریح کرد: برخی زنان وقتی متوجه می شوند که باردار شده اند، تمایل بالایی پیدا می کنند که مصرف داروی آگونیست خود را قطع کنند و در چنین شرایطی، سم زدایی از مواد افیونی، گزینه درمانی پُرخطر محسوب می شود، زیرا احتمال عود پس از سم زدایی بالا است و عود اثرات منفی بر سیر بارداری و زایمان خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوزادان زنان معتاد در معرض ابتلا به سه بیماری خطرناک

نوزادان زنان معتاد در معرض ابتلا به سه بیماری خطرناک