مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1395 ساعت 06:102016-05-30سياسي

برگزاری اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه قم


در سومین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه قم، نقش و آسیبهای این مراکز در تامین نیازهای جامعه و نظام اسلامی بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، آیت الله مکارم شیرازی در این مراسم، گسترش رشته های تخصصی برای پاسخگویی به نیازهای روز را از ضرورت های حوزه علمیه برشمرد و بر توجه به آسیب های تهدید کننده ی این راه تاکید کرد.

وی انجام کارهای تکراری، کمرنگ شدن اصالت و فرهنگ و استقلال حوزه، معیار و محور شدن مادیات و کمرنگ شدن توجه به دروس اصلی حوزه را از آسیب هایی برشمرد که ممکن است در مسیر تخصصی شدن حوزه علمیه، دامان حوزه های را بگیرد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: در گسترش دوره های تخصصی باید بهره برداری صحیح از استعداد ها، حفظ اصالت، استقلال، فرهنگ و برنامه های خاص حوزه، محوریت معنویات و رضای الهی و توجه به دروس اصلی حوزه مورد توجه قرار بگیرد.

آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه هم با بیان اینکه نظام اسلامی برخاسته از حوزه است و نظام سازی و رفع نیاز های آن هم بر عهده حوزه های علمیه ست گفت: مراکز تخصصی حوزه و استادان آن در این زمینه نقش محوری دارند.

مدیر حوزه های علمیه، تولید علم، کمک به برنامه ریزی، شناسایی و تربیت استعداد ها و تقویت و تعمیق انگیزه ها، باورها و معنویات در طلاب را از مهمترین وظایف مراکز تخصصی، حوزه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه قم

برگزاری اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه قم