مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1395 ساعت 01:212016-05-29سياسي

گرفتاری های نواز شریف در سومین نخست وزیری


سیاست در پاکستان عرصه ای سخت و پرخطر است که در آن چندین بار قانون اساسی معلق شده، دولت ها با کودتا سرنگون شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم"، سیاست در پاکستان عرصه ای سخت و پرخطر است که در آن چندین بار قانون اساسی معلق شده، دولت ها با کودتا سرنگون شده اند و سیاستمدارانی چون ذوالفقار علی بوتو، ژنرال ضیا ء الحق و بی نظیر بوتو به قتل رسیده اند.

این عرصه آن قدر سخت بوده که از زمان استقلال پاکستان در سال 1947 تا کنون تنها یک نخست وزیر توانسته دوره قانونی پنج ساله خود را به طور کامل تمام کند و با کودتا، ترور و اتهام های مالی کنار زده نشود.

شاید بتوان گفت که محمد نواز شریف، نخست وزیر فعلی پاکستان، نمونه ای روشن بر تأیید این موضوع است؛ کسی که دو دوره بین سال های 1990 تا 1993 و 1997 تا 1999 نخست وزیر بود اما بار اول به دلیل اختلاف با غلام اسحاق خان، رییس جمهور وقت و البته ارتش مجبور به استعفا شد و در دور دوم هم این ارتش و فرمانده آن، ژنرال پرویز مشرف بود که به طور مستقیم و با انجام یک کودتا باعث برکناری او شد.

حالا او دور سوم نخست وزیری خود را می گذراند و برای انجام جراحی قلب راهی لندن شده در حالی که بعد از پشت سر گذاشتن بحران سیاسی در ابتدای این دور نخست وزیر، دچار مشکلات سنگینی با دو جناح سیاسی و نظامی کشور شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرفتاری های نواز شریف در سومین نخست وزیری

گرفتاری های نواز شریف در سومین نخست وزیری