مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1395 ساعت 15:512016-05-29اجتماعي

«انتقال آب بین حوزه ای» خاصیتی ندارد مگر اینکه مجبور شویم


رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با تاکید بر اینکه انتقال آب بین حوزه ای باید ارزیابی زیست محیطی دریافت کند، گفت: انتقال آب بین حوزه ای خاصیت ندارد مگر اینکه مجبور شویم و آن هم فقط برای شرب انجام گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم"؛ معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره طرحهای انتقال آب در کشور اظهار داشت: تمامی طرحهای انتقال آب در کشور باید ارزیابی زیست محیطی دریافت کنند و بدون آن نباید انتقال انجام گیرد.

وی ادامه داد: در گذشته برخی از طرحهای انتقال آب اجرا شده است چرا که موضوع آب حائز اهمیت است؛ بر اساس قانون فعلی، وظیفه تأمین آب بر عهده وزارت نیرو است اما تمام این طرحها باید مشمول ارزیابی های زیست محیطی باشند.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: انتقال آب بین حوزه ای نیازمند ارزیابی زیست محیطی است چرا که تبعات این طرح ها نیز متوجه محیط زیست کشور می شود البته همواره حق آبه طبیعت باید مدنظر گرفته شود؛ اینکه هر برنامه ای انجام شود و گفته شود که آسیب رسان نیست، کاری غیرکارشناسی محسوب می شود.

ابتکار با بیان اینکه در انتقال آب بین حوزه ای باید قبل از انتقال، همه راهها را مد نظر قرار دهیم، گفت: باید ابتدا این پرسش را مطرح کرد که آیا طرحهای اصلاح الگوی مصرف و تغییر کشت انجام گرفته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«انتقال آب بین حوزه ای» خاصیتی ندارد مگر اینکه مجبور شویم

«انتقال آب بین حوزه ای» خاصیتی ندارد مگر اینکه مجبور شویم