مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1395 ساعت 15:252016-05-29پزشكي

کاهش 20 برابری ابتلا به وبا در کشور


معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: علی رغم افزایش جمعیت، ابتلا به بیماری وبا در کشور به میزان 20 برابر و اپیدمی های 10 تا 20 هزار نفری به 1000 نفر کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه یزد، دکتر محمود نبوی در کارگاه کشوری مدیریت بیماری های منتقله از آب و غذا با اولویت وبا که به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار کرد: کاهش بیماری های منتقله از آب و غذا، مستلزم پیشرفت جامعه در حوزه تولید و عرضه انواع مواد غذایی سالم و استاندارد است.

وی در مورد ضرورت جلوگیری از شیوع بیماری وبا به عنوان یکی از بیماری های منتقله از آب و غذا نیز تصریح کرد: نظارت بر سلامت مواد غذایی و کاهش مسمومیت غذایی در اولویت جدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت تامین سلامت آب شرب، گفت: خوشبختانه در حال حاضر بیش از 98 درصد آب آشامیدنی کشور از نظر بیولوژیکی سالم و تصفیه شده است.

نبوی، کنترل بهداشت مواد غذایی را از جمله ضرورت های تأمین سلامت عمومی جامعه عنوان کرد و افزود: علی رغم افزایش جمعیت، ابتلا به بیماری وبا به میزان 20 برابر و اپیدمی های 10 تا 20 هزار نفری به هزار نفر کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 20 برابری ابتلا به وبا در کشور

کاهش 20 برابری ابتلا به وبا در کشور