مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1395 ساعت 11:052016-05-29دانش

ساخت سه چرخه دریفت در کشور


یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز موفق به طراحی و ساخت سه چرخه دریفت شد.

- مهدی لیاقت در گفت وگو با خبرنگار علمی ایسنا منطقه فارس، اظهار کرد: فکر ساخت این وسیله از مدت ها قبل در ذهنم وجود داشت، اما از حدود 10 ماه قبل کار را آغاز کردم و پس از تهیه طرح اولیه، با همراهی و کمک پدرم، موفق به ساخت این دستگاه شدم.

این دانشجوی رشته معماری، با یادآوری اینکه سه چرخه دریفت ساخته شده خود را در نمایشگاه تهران رونمایی کرده است، گفت: ابتدا تحقیقاتی روی طراحی این سه چرخه با استفاده از منابع معتبر خارجی انجام دادم که این موضوع زمان زیادی را به خود اختصاص داد تا بالاخره طرح نهایی را آماده کردم.

وی گفت: بعد از آماده شدن طرح، با توجه به اینکه هیچ نمونه داخلی از این وسیله در ایران وجود نداشت، تهیه لوازم برای ساخت آن دشواری هایی را سر راه من و همراهانم قرار داد، اما در نهایت با ترکیب قطعاتی از وسایل مختلف، موفق به ساخت این سه چرخه دریفت شدم.

لیاقت با بیان اینکه در حال ثبت این وسیله هستم، گفت: در ساخت این سه چرخه دریفت، از لوازم به کار رفته در دوچرخه کوهستان، موتورسیکلت، موتورهای سمپاش و لوله های پلی اتیلن استفاده شده است.

این دانشجوی رشته معماری هزینه طراحی و ساخت این وسیله را حدود چهار میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: البته خرید نمونه خارجی آن حدود 2


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت سه چرخه دریفت در کشور

ساخت سه چرخه دریفت در کشور